מה הפרמטר החשוב ביותר בהלוואת המשכנתא?

תחום המשכנתא הינו מורכב ומכיל בתוכו ידע רב שבלעדיו קשה שלא לטעות בדרך. רבים מאתנו אינם בקיאים בתחום ומעדיפים להשאיר זאת למומחים, עם זאת, על פי עומר דורון, יו״ר ״פשוט משכנתא״, רצוי להכיר מספר פרמטרים מרכזיים לפני לקיחת כל הלוואה. ידע בסיסי ביותר יכול להוביל לחיסכון של אלפי שקלים בהמשך הדרך.

צפייה בסרטון המצורף (4:33 דק׳) תציג את הפרמטר החשוב ביותר בעת לקיחת ההלוואה – ״תמהיל ההלוואה״, וכיצד שימוש נכון בכלי זה יוביל לחיסכון של עשרות אלפי שקלים.

תחילה מסביר דורון מהו הפרמטר אליו מייחסים חשיבות יתרה כל לוקחי ההלוואות ככלל והמשכנתאות בפרט, נושא ״הריבית״. לדעת רבים זהו הפרמטר הראשון והמרכזי ביותר ולכן כאשר משווים הצעות בין הבנקים, משווים בעצם את גובה הריבית בכל בנק. כתוצאה מכך, מושכים יועצי ההלוואות את הלקוחות ע״י הבטחות לריבית הנמוכה ביותר.
אך השאלה הנשאלת, האם הריבית היא באמת הדבר הכי חשוב בין מרכיבי ההלוואה?

בתשובה לשאלה מציג דורון דוגמא להלוואה על סך 500,000₪ ל-30 שנה, ללא ריבית, צמוד למדד.
על פי הדוגמא נראה שסכום ההחזר החודשי וסכום הקרן הכולל עולים, על אף שיש 0% ריבית.
לאחר 3 שנים של החזרים חודשיים בסכום כולל של 53,100₪ לבנק, גדל ההחזר החודשי מ-1,393₪ בחודש הראשון ל- 1,547₪, וסכום הקרן עלה ל- 501,240₪, על אף שכבר שולמו 36 תשלומים חודשיים.

בהמשך מציג דורון דוגמא נוספת ללקוחות שלקחו הלוואה בבנק מזרחי טפחות על סך 84,000₪ בפריסה ל-30 שנה, כאשר הריבית היא 0%. לאחר 22 שנה של תשלומים (החזר חודשי ממוצע של 658₪) שילמו לבנק מעל 173,000₪ ולמרות זאת נותרה יתרת הקרן לתשלום כל 62,000₪!.

לאחר שהובהרה הנקודה בנוגע לחשיבותה של הריבית בלקיחת המשכנתא, מציג דורון את הפרמטר החשוב ביותר והוא יצירת ״תמהיל הלוואה״ נכון ורווחי. יצרית תמהיל הלוואה היא בעצם חלוקת סכום ההלוואה למספר מסלולים, וזאת על פי האפשרויות הקיימות והצרכים הנדרשים.

לסיום, מדגיש דורון את חשיבותו של תמהיל הלוואה נכון לחיסכון של סכומי כסף גדולים בעתיד וכמו כן ממליץ לכל לוקחי המשכנתאות לקבל אבחון ללא עלות של המשכנתא שלהם במצבה הנוכחי, ע״י מילוי פרטים אישיים ושליחה למערכת ״פשוט משכנתא״, יזכה כל אדם לגלות בכמה שנים יוכל לקצר את תקופת המשכנתא מבלי לשנות את גובה ההחזר החודשי ועד כמה ניתן להקטין את ההחזר החודשי בתקופה שנותרה לתשלום.

טופס מילוי הפרטים לצורך האבחון נמצא בקישור בתחתית הסרטון, לאחר שליחת הפרטים ייצרו אתכם קשר ותזכו לקבל את ממצאי האבחון וכיצד תוכלו לשפר את מצבכם בעתיד.

המלצות ותגובות הגולשים

״את כל המידע שהסתירו ממני בבנק גיליתי דרך האתר של פשוט משכנתא, דרך קלה לחיסכון ענק״ רמי ט. גבעתיים

״תמהיל הלוואה זו הדרך הכי משתלמת, זה מוכח״ אלכס ו. רחובות

״חשבנו שריבית נמוכה תחסוך לנו כסף, אבל הסתבר ש- 20 שנה אחרי, החוב שלנו לבנק גדל פי 2!״אורי ח. רמלה

סרטונים נוספים

3 המסמכים שצריך בשביל שהבנק יסכים לתת לך משכנתא

לחץ לצפייה

האם אישור עקרוני טלפוני מחייב את הבנק?

לחץ לצפייה

מהי תקופת חסד - גרייס?

לחץ לצפייה

הפרמטר החשוב ביותר בהלוואת המשכנתא שלך

לחץ לצפייה