אל תיפול למלכודת שמציבים לך כל המומחים

״יש לך כסף? אל תיפול למלכודת שמציבים לך כל המומחים״, כך לפי דבריו של יו״ר ״פשוט משכנתא״ עומר דורון שמסביר בסרטון קצר כיצד נופלים בפח משקיעים רבים בעצות של אלו המגדירים עצמם מומחים בתחום וגורמים להפסד של רווח וחיסכון אפשרי.

צפייה בסרטון המצורף (3:38 דק׳) תבהיר לכם שהמומחים שחשבתם אינם תמיד פועלים לטובתכם האישית ותציג בפניכם את הדרך להימנע ממלכודות ולהשיג חיסכון של עשרות אלפי שקלים!

הסרטון נפתח בהצגת אחת המלכודות העיקריות שבהם נופלים משקיעים רבים.
אנשי השיווק של חלק המערכת הבנקאית המציאו מוצר גאוני, שעובד עבור הבנק – ריבית משתנה צמודת מדד עם תחנה כל 5 שנים. רבים משוכנעים שזה צעד משתלם משום שכאשר יהיה להם בעתיד כסף פנוי או קרן השתלמות שנפתחת, יכניסו את הכסף כשאר תהיה להם תחנת יציאה ללא קנס, זאת לפי המלצתם של רוב המומחים וזוהי מלכודת שתגרום לכם להפסיד הרבה מאוד כסף!

על פי דורון חלק מהמידע נאבד בדרך, כך לדוגמא אם נלקחה הלוואה במסלול של ריבית משתנה צמודת מדד ל- 30 שנה (תחנת יציאה כל 5 שנים), זוהי טעות. בהלוואה מסוג זה יוצא שמשלמים כסף חינם במשך 18 שנים! על פי הדוגמא נלקחה הלוואה בסך 547,000₪, לאחר 6 שנים של תשלום המשכנתא בסכום כולל של 180,000₪, גדל החוב לבנק לסכום כולל של 568,000₪.
לאחר 5 שנים כאשר מגיעים לתחנת היציאה, רבים מכניסים כסף זמין להקטנת המשכנתא, אלא שהחוב אינו קטן בשל המסלול הנבחר ונותרו 25 שנה לתשלום, מתוכן 12 שנה ישולמו ללא צורך, לחינם

דוגמא נוספת מציגה מקרה בו נלקחה משכנתא על סך 430,000₪ ל- 25 שנה בריבית משתנה צמודת מדד (תחנת יציאה כל 5 שנים). לאחר 4 שנים של תשלום, גדל החוב ל- 458,000₪!
5 שנים ראשונות שולם כסף לחינם (ההלוואה ניתנת ל-30 שנה), נותר לשלם משכנתא לעוד 25 שנה, רבים נוטים להכניס כסף להקטנת החוב, צעד כזה יותיר את הלווים עם הלוואה ל- 25 שנה ועליה ימשיכו לשלם כסף לחינם עוד 12 שנה.

לסיום, ממליץ דורון להיזהר מאותם מלכודות שמציבים המומחים לשיווק המערכת הבנקאית ורבים העוסקים בתחום כיוון שאלו הן מאינטרס והן מחוסר בקיאות בתחום אינם מסוגלים לייצר עבורכם את התמהיל הנכון והרווחי ביותר.

כמו כן ממליץ דורון לבצע אבחון של המשכנתא שלכם ללא עלות, על מנת להבין בכמה שנים ניתן לקצר את תקופת המשכנתא עם אותו החזר חודשי וכמה ניתן להקטין את ההחזר החודשי לתרופה שנשארה היום.
לשם כך מוצב קישור בתחתית העמוד בו ניתן למלא פרטים אישיים ונציג ממערכת ״פשוט משכנתא״ יחזור אליכם עם התשובות בהקדם.

המלצות ותגובות הגולשים

״על זה נאמר פראיירים לא מתים, הם רק מתחלפים״דודי א. טבריה

״אל תפלו בפח! אני ואשתי נפלנו, פנינו לחברה חיצונית והצלחנו להקטין את הנזק בלבד״טוני מ. תל אביב

״ביצעתי את האבחון וגיליתי שאני יכול לחסוך 90,000₪! פשוט שווה! ובחינם!״מרים מ. באר שבע

סרטונים נוספים

3 המסמכים שצריך בשביל שהבנק יסכים לתת לך משכנתא

לחץ לצפייה

האם אישור עקרוני טלפוני מחייב את הבנק?

לחץ לצפייה

מהי תקופת חסד - גרייס?

לחץ לצפייה

הפרמטר החשוב ביותר בהלוואת המשכנתא שלך

לחץ לצפייה