איך ניתן להרוויח כסף מירידת המדד?

עומר דורון, מנכל חברת ״פשוט משכנתא״, מסביר בסרטון קצר וממצה כיצד ניתן להרוויח כסף מירידת מדד המחירים לצרכן. לאחר הסבר קצר על המדד והרכבו מוצגת דוגמא בלוח סילוקין ״שפיצר״ שפותח ע״י דורון עצמו וקיים רק בחברה

צפייה בסרטון המצורף( 9:02 דק׳) בתחילת הסרטון מסביר דורון תחילה מהו מדד המחירים לצרכן. המדד מפורסם ב 15 לכל חודש ע״י הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה והוא מרכיב את סל הצריכה של משפחה במדינת ישראל. חישוב סך הצריכה הממוצעת מגיע ל- 1000 ועל פי כל חודש בודקים עם המדד עלה או ירד. להלן הרכב המדד:

24.94 נקודות – לחם, דגנים ומוצרי בצק. / 32.38 נקודות – ירקות ופירות. / 244.27 נקודות – דיור. / 94.63 נקודות – אחזקת הדירה.

– הלוואה צמודה למדד קיימת בהלוואה בריבית קבועה צמודת מדד והלוואה בריבית משתנה צמודת מדד.

דורון מציג דוגמא והוראות שימוש ל״לוח שפיצר״ לבחינת מקרה בו מדד המחירים לצרכן יורד:
בדוגמא מוצגת הלוואה בסך 500,000₪ ל-12 שנה בריבית שנתית של 3%, כאשר בחודש הראשון ממד המחירים לצרכן עולה בכ- 0.4%. סכום ההחזר החודשי הראשון הוא 4,155₪ וכבר לאחר התשלום הראשון למרות עליית המדד, קטנה יתרת הקרן ב- 900₪ ועומדת על 499,100₪. כאשר בחודש השני יורד המדד בכ- 0.3%, ההחזר החודשי שצמח עקב עליית המדד ל- 4,172₪ יורד ועומד על כ- 4,143₪. הקרן ההתחלתית יורדת בכ- 4396₪ לסכום של 494,700₪.

נקודה חשובה: הלוואה צמודה מדד המחירים לצרכן, כבר ביום לקיחת קובע הבנק מעין ״רצפה״ (מדד בסיס) ממנה לא ניתן לרדת. כך למשל אם נקבע מדד בסיס על 100 נקודות, בחודש בו יעלה המדד בכ- 0.5%, יעמוד מדד הבסיס על 105 נקודות, לעומת זאת במידה והמדד יקטן בכ- 1%, מדד הבסיס אמור לרדת ל- 99.495 נקודות, אך בפועל יישאר על 100 נקודות שהם מדד הבסיס שנקבע.

דורון מזמין את הצופים לצפייה בסרט חדש שנקרא ״גילוי סודות הבנקאות״. בסרט ינפץ מיתוסים מעולם המשכנתאות, יסביר כיצד ייתכן שקרן ההלוואה גדלה גם כשעומדת על ריבית של 0%, מדוע ההחזר החודשי גודל, איך בונים תמהיל הלוואה רווחי ואיך לקוחות ״פשוט משכנתא״ כבר מרוויחים מתמהיל נכון, מהן האפשרויות בעת מחזור ההלוואה, מהי התקנה החדשה של בנק ישראל ואיך התקשורת מטעה את כולנו.

עלות סרט הווידאו היא 27₪ בלבד! לאחר התשלום תקבלו שם משתמש וסיסמה ותוכלו לצפות בווידאו לתקופה בלתי מוגבלת.

לסיכום, לאחר הצגת מדד המחירים לצרכן ומרכיביו ומקרה הבוחן בדוגמת ההלוואה הנ״ל, ברור למדי שניתן להרוויח כסף מירידת המדד ולחסוך אלפי שקלים בכל חודש!

המלצות ותגובות הגולשים

״שינוי מדד המחירים לצרכן אמנם לא בשליטתנו אבל אפשר במידה והוא יורד לחסוך המון זמן וכסף!״אבנר ל. ירושלים

״הסרט על סודות הבנקאות פשוט מדהים! לא להאמין שכל המידע הזה היה נסתר מאתנו במשך שנים״ חווה ל. אשרת

״אשתי ואני צפינו בסרט וגילינו את סודות הבנקאות, עכשיו נראה את הבנק שינסה לעבוד עלינו. דן א. צפת

סרטונים נוספים

3 המסמכים שצריך בשביל שהבנק יסכים לתת לך משכנתא

לחץ לצפייה

האם אישור עקרוני טלפוני מחייב את הבנק?

לחץ לצפייה

מהי תקופת חסד - גרייס?

לחץ לצפייה

הפרמטר החשוב ביותר בהלוואת המשכנתא שלך

לחץ לצפייה