מהם 3 השלבים לקבלת הריבית הזולה ביותר

בתחום המימון וההלוואות המורכב ישנם מספר פרמטרים עיקריים שמשפיעים ישירות על סכומי הכספים המעורבים, אחד המרכזיים שבהם הוא נושא הריבית. רוב לוקחי המשכנתאות מכירים בהשפעתה של הריבית על החזרי תשלום ההלוואה שלקחו ולכן עושים כל שביכולתם להבטיח לעצמם ריבית נמוכה וזולה ככל האפשר. בסרטון זה, עומר דורון, יו״ר ״פשוט משכנתא״, חושף את 3 השלבים לקבלת הריבית הזולה ביותר!

צפייה בסרטון המצורף (3:47 דק׳) תחשוף בפני הצופים את הדרך הקלה והנכונה להשגת ריבית נמוכה ככל האפשר ולהשיג חיסכון של אלפי שקלים כבר מהתשלום הראשון!

בפתיחת הסרטון מציג דורון את 2 הטעויות העיקריות שעושים נוטלי המשכנתאות בישראל.

• לא עושים סקר שוק – רבים מהלווים מעדיפים ללכת לבנק שמכיר אותם, שם הם מרגישים ביטחון שלא ייפלו למלכודת. זוהי טעות לא לבדוק מספר בנקים נוספים משום שמוכח שאלו שהשוו הצעות השיגו ריביות זולות יותר.

• כל בנק תמהיל אחר – ישנם אלו שאכן מבצעים סקר בין הבנקים להשוואת הריביות אך הטעות נעשית כאשר מגיעים לכל בנק עם תמהיל הלוואה שונה.

לשם המחשת הטעויות מובאת השוואה בין 2 תמהילים שונים להלוואה בסך 500,000₪:

הלוואה מספר 1 – 100,000₪ הלוואת פריים ל-30 שנה ו- ₪400,000 בריבית קבועה צמודת מדד ל-14 שנה.
הלוואה מספר 2: 100,000₪ הלוואת פריים ל-30 שנה. ₪350,000 בריבית קבועה צמודת מדד ל-14 שנים. 50,000₪ בריבית משתנה צמודת מדד ל-25 שנה.

חשוב לציין שכאשר נלקחת ההלוואה הבנק משכלל את כל הנתונים (מסלולים, סכומים ותקופה) ולכל בנקאי מופיעה במחשב רווחיות ההלוואה. לכן ייתכן מצב שבו בבנק א׳ קיבלתם ריבית פריים של 1.1% ובבנק ב׳ תקבלו את בריבית של 1.2%, אך זה לא בהכרח לטובתכם, לכן חשוב לבדוק את אותו תמהיל בכל הבנקים לצורך השוואה מדויקת.

3 השלבים לקבלת הריבית הזולה ביותר:

1) בניית תמהיל משכנתא רווחי ומותאם – פעולה זו הינה קריטית ויש להתאימה לצרכים האישיים שלכם וישנם מספר פרמטרים שצריך לשים אליהם לב: סוג העסקה (מגורים/השקעה ק״ט/השקעה א״ט), כסף עתידי שיתקבל (ירושה/קרן השתלמות/פיקדון משוחרר), החזר חודשי היום ובעוד מספר שנים, גילאי הלווים ועוד.

2) הגשה פיזית של התמהיל ל 2 בנקים למשכנתאות – הבנק אליו אנו שייכים ובנק גדול אחר, זהו קלף מיקוח חשוב להשגת הריביות וההנחות וחשוב לקחת מכל בנקאי מייל וטלפון.

3) השוואת ריביות בין הבנקים במיילים/טלפון בלבד – רבים מוטרדים מהזמן וכאב הראש הנגרם להם בשל הריצות בין הבנקים, לשם כך רצוי ואף מומלץ לנהל את תהליך השוואת הריביות (לאותו התמהיל!) עד להשגת התוצאה המבוקשת דרך המייל או הטלפון.

לסיום חושף דורון בפני הצופים עוד אחד מסודות המשכנתא ומספר על טעות נפוצה בקרב נוטלי הריביות בהערכת חשיבותה המרכזית של הריבית. הריבית היא אכן גורם חשוב במשוואה אך לא החשוב ביותר כפי שנהוג לחשוב.
לשם כך מציג בדוגמא: לקוח שלווה 84,000₪ ל-30 שנה עם 0% ריבית צמודה למדד מבנק מזרחי-טפחות. לאחר 22 שנים שבהן שילם בכל חודש החזר בגובה 658₪ וסך הכל 173,712₪! ועל אף ההחזר העצום נותרה קרן ההלוואה על 62,000₪! מכאן שהריבית איננה הדבר החשוב ביותר.

הדבר החשוב ביותר הוא תמהיל המשכנתא!

המלצות ותגובות הגולשים

״עזבו את כל היועצים בבנקים הם דואגים רק לעצמם ולבנק, ייעוץ חיצוני זה המפתח לחיסכון!״טוביה כ. יהוד

״אני ואישתי רצנו שבועיים בין בנקים, לא שווה את הזמן והמאמץ, הכי טוב בטלפון״ עודד ט. חיפה

״אנחנו לקחנו הלוואה עם ריבית יחסית גבוהה אבל זה השתלם לטווח הארוך ולתכנון״ אירית ח. באר שבע

סרטונים נוספים

3 המסמכים שצריך בשביל שהבנק יסכים לתת לך משכנתא

לחץ לצפייה

האם אישור עקרוני טלפוני מחייב את הבנק?

לחץ לצפייה

מהי תקופת חסד - גרייס?

לחץ לצפייה

הפרמטר החשוב ביותר בהלוואת המשכנתא שלך

לחץ לצפייה