לאן נעלם הכסף בהחזרי המשכנתא?

מרבית לוקחי המשכנתא בישראל מעדיפים לפרוס את המשכנתא לתקופה ארוכה, זאת כיוון שהם אינם מודעים שאפשר אחרת. רובם ככולם עושים טעות קשה ומאמינים שהבנקאי ידאג לאינטרסים שלהם, אך בפועל הבנקאי דואג לאינטרסים של הבנק. עקב טעות זו הם משלמים לבנק מאות אלפי שקלים לחינם!

צפייה בסרטון (1:50 דק׳) תיקח אתכם בליווי אישי של יו״ר ״פשוט משכנתא״, עומר דורון, לסיור וירטואלי קצר וקולע להבהיר ולהוכיח שהפיכת המשכנתא שלכם למשכנתא רווחית זו לא עוד סיסמה, זו עובדה!

קבלת ייעוץ בנושא משכנתא מיועצי הבנק היא הדרך הבטוחה לשלם לבנק מאות אלפי שקלים לחינם., על אף הניסיון והמומחיות המיוחסת ליועצי הבנקים השונים יש לזכור שאלו שייכים למערכת הבנקאית ובתוך כך ברור שתפקידם הוא בראש ובראשונה לייצר הכנסה נוספת לבנק אליו הם משתייכים כשקנית רכב יד שניה ב 50,000 ₪ לקחת את הרכב לבדיקה שעלותה היא 500 ₪? כי הרי לא תרצה לסכן 50,000 ₪, אך כשהינך לפני לקיחת הלוואה של סכום הגבוה אלפי מונים, עם מי הינך מתייעץ? עם הבנקאי שרוצה לוודא דבר אחד – איך הוא מייצר לבנק רווח נוסף…

רבים אינם מייחסים חשיבות לניגוד האינטרסים הכרוך בייעוץ ומופתעםי שהבנק לא דואג לאינטרסים שלהם, בסיור המודרך המופיע בסרטון מציג יו״ר ״פשוט משכנתא״, עומר דורון, דרך פשוטה להפוך את המשכנתא מנטל מטריד לעסק רווחי.
ראשית חשוב לזכור, ב״הלוואות צמודות״ ההצמדה משפיעה גם על יתרת הקרן וגם על ריבית, כלומר, בכל פעם שהמדד או שער החליפין עולים, יתרת הקרן והריבית עולות בהתאם.

כך למשל, הלוואה של 100,000₪ יכולה להפוך לחוב של 125,000₪ כאשר המדד עולה לאורך השנים, תודות להצמדה. עליית המדד עלולה להגדיל את החוב בעשרות ואף מאות אלפי שקלים לאורך השנים.
בשלב הראשון מסביר דורון, עלינו להבדיל בין ״הלוואה צמודה למדד המחירים לצרכן״ לבין ״הלוואה צמודה למטבע חוץ״.

בהלוואה מהסוג הראשון, נקבע ביום לקיחת ההלוואה ״מדד בסיס״ הנקרא גם ״מדד יסודי״ המשמש כגבול תחתון לגובה המדד אותו תתחייבו לשלם בכל מצב. משמעות הדבר היא שעל אף שייתכן חודש בו יורד המדד מתחת לגבול הנ״ל, נשמר המדד על גובה מדד הבסיס שנקבע. כך למשל, בחודש בו המדד יורד ל- 90 נקודות ומנגד מדד הבסיס הוא 100 נקודות, ישמור המדד על הגבול שנקבע מראש ותשלמו על פי מדד של 100 נקודות.
בהלוואה מהסוג השני, לא קיימת רצפה קבועה משמעות הדבר היא שבחודש בו שער החליפין נמוך מהשער בחודש הקודם יתרת הקרן יכולה לקטון.

לסיכום, בעת לקיחת ההלוואה היקרה ביותר, עליך להפנים שהבנקאים דואגים לאינטרסים של הבנק, ומייצרים לך הלוואה שתגרום לך לשלם מאות אלפי שקלים לחינם, בעוד אנחנו נייצר לך תכנית ע"פ השיטה הייחודית של פשוט משכנתא שתגרום לך לחסוך מאות אלפי שקלים

המלצות ותגובות הגולשים

״לקחתי הלוואה צמודה לדולר האמריקאי לפני מספר שנים לאחר שיועץ המשכנתאות שלי צפה את ירידת השער וייעץ לי להשקיע, חסכתי אלפי שקלים״ (תימור ב. באר שבע)

״אני ובן זוגי פנינו ל״פשוט משכנתא״ לקבלת ייעוץ נוסף לאחר שנפגשנו עם מספר יועצי משכנתאות בבנקים השונים רק כדי לגלות שאפשרויות רבות לא נפרשו בפנינו, לשמחתנו גילינו שאפשר אחרת״.(טליה ר. רמת ישי)

סרטונים נוספים

3 המסמכים שצריך בשביל שהבנק יסכים לתת לך משכנתא

לחץ לצפייה

האם אישור עקרוני טלפוני מחייב את הבנק?

לחץ לצפייה

מהי תקופת חסד - גרייס?

לחץ לצפייה

הפרמטר החשוב ביותר בהלוואת המשכנתא שלך

לחץ לצפייה