סיגל שחמון מארחת את עומר דורון

בראיון בתכנית ״כל בוקר״ בהנחיית סיגל שחמון, התארח יו״ר ״פשוט משכנתא״ עומר דורון על מנת להסביר לסיגל וכל בית בישראל, איך נוטלים הלוואת משכנתא כך שהחוב לבנק יקטן החל מהתשלומים הראשונים, אילו פעולות צריך לבצע בעת מחזור הלוואת המשכנתא הנוכחית שלכם ומה לעשות במידה ורוצים להכניס כסף פנוי במהלך תקופת המשכנתא מבלי לשלם לבנק קנסות מיותרים.

צפייה בסרטון המצורף (4:34 דק׳) תענה על שאלות מפתח בלקיחת המשכנתא, כך שגם ללא ניסיון בנקאי תוכלו לחסוך מאות אלפי שקלים בתשלומי המשכנתא שלכם

בסרטון מתאר יו״ר ״פשוט משכנתא״ עומר דורון את המצב הקיים בתחום המשכנתאות ועונה על מספר שאלות בנושאים שונים.
על פי דורון, רוב מוחלט של לוקחי המשכנתא בישראל אינם מודעים לעובדה שניתן להקטין את החוב לבנק החל מהתשלומים הראשונים.
בזמן שרוב הישראלים רואים במשכנתא עניין מסובך, לא כך הדבר במציאות מסביר דורון וזאת במידה ויודעים מספר פרטים חשובים בעת לקיחת המשכנתא.

ייעוץ חיצוני – האופציה הבטוחה ביותר היא בחירה בייעוץ חיצוני ממומחים למשכנתאות, אלא שמרבית נוטלי המשכנתאות מתייעצים עם היועץ בבנק שפועל לטובת האינטרסים של הבנק כך שככל שהרווח של הבנק גדל, נוטל המשכנתא ישלם כסף רב לחינם, לכן בעת נטילת ההלוואה הגדולה ביותר בחייכם, מומלץ להתייעץ עם מומחה חיצוני שיידע לייצר עבורכם משכנתא רווחית וזולה, כך שתשלמו לבנק מאות אלפי שקלים פחות.

בחיסכון בעלויות החזר – על פי דורון ישנה אפשרות לחסוך בעלויות ההחזר וזאת ע״י שיטה שפותחה על ידו ועל פיה פועלת ״פשוט מכשנתא״. בשיטה זו מחלקים את ההחזר למסלולים וע״י פריסת ההלוואה, חלק ממסלולי המשכנתא לתקופה ארוכה וחלק לתקופה קצרה. כך למשל זוג שלקח הלוואה של 500,000₪ ואמור להחזיר 1,500,000₪ (פי 3) לאחר תקופה של 30 שנה, יכול בעזרת החלוקה הנכונה למסלולים להחזיר בתקופה קצרה יותר, 1,100,000₪, חיסכון של 400,000₪! וזאת עם אותו החזר חודשי.

מעבר ושיפור תנאים – רצוי לפני לקיחת המשכנתא לוודא שאין קנסות במידה ותרצו לבצע שינויים במהלך תקופת המשכנתא,. אך ישנם כאלו שכבר נטלו משכנתא והם הגיעו לשלב בחייהם שההחזרים החודשיים מכבידים עליהם ולכן הם רוצים לשנות את תנאי ההלוואה= ולשנות את מסלולי המשכנתא הם יכולים לעשות זאת בבנק שלהם או במעבר לבנק אחר. לשם כך ישנה אפשרות הנקראת ״מיחזור משכנתא״, אופציה זו מאפשרת פרעון של משכנתא אחת לטובת לקיחתה של אחרת בתנאים טובים יותר המתאמים לצרכים של הלווים. חשוב לדעת שאין מגבלה משפטית בנושא, אך יש לזכור שייתכנו ״קנסות בעת שינוי תנאי ההלוואה, אך לעיתים השינוי ישתלם למרות הקנס הגבוה.

לסיום, כאשר נשאל דורון מה הוא היה עושה במידה והיה מגיע לידו סכום כסף גדול המאפשר לו לסיים את המשכנתא לפני הזמן, משיב היו״ר בטיפ מקצועי, כיאה לאיש נדל״ן מקצועי שהמלצתו היא להשתמש בסכום הכסף שהתווסף לטובת השקעות בנדל״ן ותחומים שונים שיכולים להפיק רווח גדול

המלצות ותגובות הגולשים

״במשך שנים אני ובעלי החזרנו את המשכנתא לפי לוח סילוקין קצר, בזכות הסרטון פנינו אל הבנק בבקשה לשנות את תנאי המשכנתא להחזר על פי לוח סילוקים ארוך יותר והיום אנחנו מצליחים לעמוד בגובה התשלום החודשי ללא קושי״.(גלי ד. פתח תקווה)

״עוד לפני שפגשתי בסרטון קבלתי ייעוץ מחברת ״פשוט משכנתא״, מדובר בחברה מנוסה, מקצועית ואדיבה ברמות הגבוהות ביותר״ (ארז ל. תל אביב)

״פרסנו את ההלוואה למסלולים לפי מה שהתאים לנו וזה השתלם! חסכנו 340,000₪ וקיצרנו את תקופת ההחזר ב- 7 שנים.״ (ליהי ג. רמת גן)

סרטונים נוספים

3 המסמכים שצריך בשביל שהבנק יסכים לתת לך משכנתא

לחץ לצפייה

האם אישור עקרוני טלפוני מחייב את הבנק?

לחץ לצפייה

מהי תקופת חסד - גרייס?

לחץ לצפייה

הפרמטר החשוב ביותר בהלוואת המשכנתא שלך

לחץ לצפייה